In mijn vriendengroep geven wij vaak thema feestjes. Verschillende thema’s zijn al voorbij gekomen. Denk bijvoorbeeld aan een Millenials party, een Great Gabsby party, een 50’s party en nu ben ik aan de beurt met een 80’s party. Waar moet je allemaal aan denken bij een thema feest? Lees het hier verder.
Millenials party
Één van mijn favoriete feestjes was het millenials feestje. Een vriend van mij had dit georganiseerd en je vraagt je waarschijnlijk wel af wat dit thema inhoudt. Millenials thema hield voor ons voornamelijk in dat je je kleed en gedraagt als één van de millenials van tegenwoordig. De ideeën die wij hierbij hebben gekregen waren voornamelijk via social media – want dat speelt tegenwoordig natuurlijk énorm – en via de nieuwste apps. Tijdens dit feestje hadden we dan ook een hoekje gemaakt met een real-life tinder voor al onze vrijgezelle feest gangers. En dit waren er meer dan verwacht en bovendien een groter succes dan verwacht. Ook hadden we uiteraard – zoals op ieder hip festival – een fotobooth. In de fotobooth waren verschillende accessoires waar je je mee kon versieren voor je een mooie foto maakte met zijn allen. Ook de catering sloot fantastisch aan op het feestje. We hadden veel vega foods en hippe cocktails in de bar, zodat we aan alle standards van tegenwoordig voldeden. Het was één van de beste feestjes waar ik ooit ben geweest.
80’s party
Na alle leuke feesten die mijn vrienden hadden georganiseerd, was ik aan de beurt. Mijn thema was een 80’s party. Wat komt hier in hemelsnaam bij kijken, dacht ik direct? Gelukkig was dit makkelijker bedacht dan ik van te voren had verwacht. Het thema voor de outfits was duidelijk: veel kleuren en pailletten en zo aanwezig mogelijk. Voor zowel de mannen als de vrouwen was de outfit geen moeilijke zaak. Wat doe je echter met de aankleding van de locatie? Wat betreft de muziek was het makkelijk: veel muziek uit die tijd. Een DJ werd ingehuurd met zijn eigen DJ tafel, waardoor de tofste plaatjes konden worden gedraaid. Verder was – en is nog steeds – dansen erg belangrijk. Ik wilde dan ook een aanwezige dansvloer waar iedereen zich los kon laten gaan. Ik heb dan ook een verlichte dansvloer gehuurd. Zo kon iedereen zien waar het dansfeestje zich plaatsvond en paste dit ook compleet met het thema van het feestje. Verder was de catering er ook op aangepast. Veel kleine maar simpele hapjes waren te verkrijgen en ook een grote schaal met punch, waar men hun drankje steeds kon vullen. Een geslaagd feestje!